top of page
Search
  • Writer's pictureLIVIA

ultimátny banánový chlebík


vždy, keď mám chuť a čas niečo upiecť, okamžite si spomeniem na banana bread! možno je to tým, že A) je extrémne jednoduchý B) mám doma vždy XYZ banánov, ktoré treba spapať asap C) je extrémne chutný. väčšinou sa jedná o kombináciu viacerých možností.

začiatky bývajú ťažké, ale pri pečení banana breadu NIE! pamätám si, že môj prvý, ešte nevegánsky pokus, sa vydaril nad moje očakávania a odvtedy patrí toto jedlo medzi moje NAJOBĽÚBENEJŠIE zdravé raňajky / snack / late night snack :)

neskôr som tento recept posunula na iný level - 100% rastlinný - a aj napriek všetkým mojim obavám nestratil nič na chuti, ani kvalite. práve naopak, objavila som nové rastlinné ingrediencie, ktoré dokonale nahradia tie živočíšne a navyše benefitujú vaše telo aj myseľ.

tento recept som nazvala ultimátny, pretože je úplne základný. čo však neznamená nudný a vy v ňom môžete experimentovať jedna radosť: z času na čas obmeňte typ vločiek (ovsené za pohánkové), arašídové maslo striedajte s mandľovým, pridajte do cesta klinček / badián / kardamon / hrozienka / posekané oriešky alebo čokoládu. prispôsobte si ho podľa seba a vytvorte si svoj vlastnú ultimátnu verziu!


 

ingrediencie:

2 a 1/2 hrnčeka ovsených vločiek

2 veľké prezreté banány

2 PL arašídové maslo (alebo akékoľvek orechové, ktoré máte po ruke)

2 PL mletého ľanového semienka alebo 2 PL chia semienok + 6PL vody

1/2 balenia prášku do pečiva

1 dcl rastlinné mlieko

2 PL jablčného octu (dôležitá ingrediencia pre extra fluffiness!!)

1 ČL škorice (škoricoholici kľudne aj 1PL)

štipka soli

vlašské orechy, extra banán, sekané mandle, kokos na dekoráciu

1 ČL kokosového oleja na vymazanie formy


postup:

1. predhrejte si rúru na 180C

2. v malej miske zmiešajte mleté ľanové semienka + 6 polievkových lyžíc vody a nechajte odstáť pár minút bokom (vzniknutá hmota dokonale nahradí vajce)

3. 2 hrnčeky ovsených vločiek pomeľte na múku, vysypte do veľkej misky a zmiešajte so zvyšnou 1/2 hrnčeka nepomletých vločiek (to všetko kvôli dokonalej textúre!!)

4. do misky pridajte všetky sypké ingrediencie: prášok do pečiva, škoricu, štipku soli a poriadne premiešajte

5. v ďalšej miske popučte banány, pridajte arašídové maslo, jablčný ocot, rastlinné mlieko, vopred namočené ľanové semienko a všetko dobre premiešajte

6. tekutú zmes vlejte do sypkej a dobre premiešajte vareškou

7. zmes vylejte do formy vymastenej kokosovým olejom a vrch posypte nasekanými orieškami, alebo banánom prekrojeným na polovicu.

8. pečte minimálne 45 minút. dĺžka pečenia záleží od vašej rúry aj od výšky formy. chlebík kontrolujte počas pečenia drevenou špajdlou - ak sa na ňu cesto stále lepí, ešte nie je done!

9. krájajte až po vychladnutí, podávajte s fresh ovocím, orechovým maslom alebo rastlinným jogurtom a vychutnávajte si tento dokonalý raňajkodezert!


ak tento recept vyskúšate, pls určite mi napíšte, ako vám chutil a pokojne ho šírte ďalej :)

316 views0 comments
bottom of page